Wednesday, October 5, 2011

5 trinn til å bygge sterkere kommunikasjon og forståelse

Du har tillatelse til å publisere denne artikkelen gratis, er så lenge ressursen boksen følger med artikkelen. Hvis du går min artikkel, en tjeneste svare sean@bizmanualz.com ville bli verdsatt. Denne artikkelen er 927 ord lang inkludert ressurs-boksen. Takk for din interesse.

Del tre av fire deler Series

Part One: http://www.bizmanualz.com/articles/02-08-05_Process_Improvement.html?src=ART83

Part Two: http://www.bizmanualz.com/articles/02-14-05_Core_Processes.html?src=ART84

Neste uke: Six Sigma Verktøy

Visste du at du alltid bør lage en prosess kart for hver prosedyre eller system av prosedyrer som du utvikler? Og visste du at, som en innholdsfortegnelse, vil dette skape sterkere kommunikasjon og bedre forståelse i organisasjonen?

Hvordan gjør du dette?

Identifiser kjerneprosesser

Sist gang, fulgte vi de pengene sporet og identifisert bedriftens kjerneprosesser. Vi diskuterte hvor du best starte en endring i ett av disse kjerneprosesser. Og vi introduserte teknikken for å produsere en prosess kart. Så denne uken, la oss ta en nærmere titt på hvordan du oppretter en prosess kart - og se hvordan det skaper kunnskap til nytte for deg og din organisasjon.

prosesser. Vi diskuterte hvor du best starte en endring i ett av disse kjerneprosesser. Og vi introduserte teknikken for å produsere en prosess kart. Så denne uken, la oss ta en nærmere titt på hvordan du oppretter en prosess kart - og se hvordan det skaper kunnskap til nytte for deg og din organisasjon.

Bruk Process Map som kommunikasjonsverktøy

En prosess kart er en flyt diagram av de primære prosessene i en organisasjon. Det veldig spesifikt viser deg både hvem og hva som er involvert i en prosess, så vel som krav for at prosessen skal være effektiv. Det primære målet er å bruke kartet som et kommunikasjonsverktøy. Det er å vise sekvensen av interaksjoner av elementene involvert i prosessen. Og slik prosess kartene er tegnet og brukt av organisasjoner for å oppnå flere fordeler:

• Øke prosessforståelse

• Avklare prosess grenser, eierskap og effektivitet tiltak

• Identifisere prosessen sekvenser

• Isoler kjerneprosesser, flaskehalser og muligheter for forbedring

• Avklare samspillet mellom kunde, leverandør, Management and Operations prosesser

• Gi et verktøy for opplæring og diskusjon

Med andre ord, en prosess kart mer informasjon hva som skjer første, andre og tredjeplass i en prosess. Den viser hva som skjer i hvert steg på veien. Og dette er trukket i grafisk form for enklere kommunikasjon og forståelse.

Denne typen kart viser det "store bildet" på 10-20 kjerneprosesser i en organisasjon. Kartet viser også kritiske elementer innenfor hver seksjon og dens betydning innenfor hele systemet. Og disse delene, eller band, er relatere hva prosessene til hverandre og til utenfor leverandører og kunder.

l fordeler:

• Øke prosessforståelse

• Avklare prosess grenser, eierskap og effektivitet tiltak

• Identifisere prosessen sekvenser

• Isoler kjerneprosesser, flaskehalser og muligheter for forbedring

• Avklare samspillet mellom kunde, leverandør, Management and Operations prosesser

• Gi et verktøy for opplæring og diskusjon

Med andre ord, en prosess kart mer informasjon hva som skjer første, andre og tredjeplass i en prosess. Den viser hva som skjer i hvert steg på veien. Og dette er trukket i grafisk form for enklere kommunikasjon og forståelse.

Denne typen kart viser det "store bildet" på 10-20 kjerneprosesser i en organisasjon. Kartet viser også kritiske elementer innenfor hver seksjon og dens betydning innenfor hele systemet. Og disse delene, eller band, er relatere hva prosessene til hverandre og til utenfor leverandører og kunder.

Link leverandører og kunder

Selv om det er flere måter å tegne en prosess kart, er den grunnleggende diagrammet vanligvis bygget i fire band. Og disse fire bandene knytte sammen kunder, Primary Prosesser, sekundære prosesser og leverandører.

Du forbedre effektiviteten ved å vise detaljer av en prosess. Og noen ganger vi har lært på den harde måten at utviklingsfasen av et prosjekt eller en prosess er langt dyrere enn planleggingsfasen. Og så ved å tenke gjennom og perfeksjonere din prosesser forhånd, reduserer du avfall i utviklingstid. Med en detaljert prosess kart, identifisere deg og redusere slikt avfall hvor det skjer i prosessen.

Her er noen viktige punkter å huske på mens prosesskartlegging:

• Identifisere kjerneprosesser for å støtte misjon og mål

• Bestem hvordan å skape verdi for kunden gjennom hele prosessen

• Kart eierskap og resultattall sammen med prosessen

• Engasjer folk i prosesskartlegging å definere problemer og løsninger

Nå, la oss bryte ned prosessen kartet ytterligere.

ons prosesser

• Gi et verktøy for opplæring og diskusjon

Med andre ord, en prosess kart mer informasjon hva som skjer første, andre og tredjeplass i en prosess. Den viser hva som skjer i hvert steg på veien. Og dette er trukket i grafisk form for enklere kommunikasjon og forståelse.

Denne typen kart viser det "store bildet" på 10-20 kjerneprosesser i en organisasjon. Kartet viser også kritiske elementer innenfor hver seksjon og dens betydning innenfor hele systemet. Og disse delene, eller band, er relatere hva prosessene til hverandre og til utenfor leverandører og kunder.

Link leverandører og kunder

Selv om det er flere måter å tegne en prosess kart, er den grunnleggende diagrammet vanligvis bygget i fire band. Og disse fire bandene knytte sammen kunder, Primary Prosesser, sekundære prosesser og leverandører.

Du forbedre effektiviteten ved å vise detaljer av en prosess. Og noen ganger vi har lært på den harde måten at utviklingsfasen av et prosjekt eller en prosess er langt dyrere enn planleggingsfasen. Og så ved å tenke gjennom og perfeksjonere din prosesser forhånd, reduserer du avfall i utviklingstid. Med en detaljert prosess kart, identifisere deg og redusere slikt avfall hvor det skjer i prosessen.

Her er noen viktige punkter å huske på mens prosesskartlegging:

• Identifisere kjerneprosesser for å støtte misjon og mål

• Bestem hvordan å skape verdi for kunden gjennom hele prosessen

• Kart eierskap og resultattall sammen med prosessen

• Engasjer folk i prosesskartlegging å definere problemer og løsninger

Nå, la oss bryte ned prosessen kartet ytterligere.

Definer trinnene i prosessen

Vi har nettopp definert det store bildet prosessen kartet som en sekvens av interaksjoner av flere prosesser. Disse flere prosesser består av flere trinn. Som vi har diskutert, fordelene er bedre kommunikasjon og forståelse og en nedgang i avfall. Og dette gir en stor "store bildet" visning av organisasjonens prosesser. Men ...

Når du går til å skrive organisasjonens rutiner, trenger du flere detaljer. Du trenger en metode for å definere sekvensen av interaksjoner av hvert trinn. Og du gjør dette med en prosedyre kart. Her er et eksempel på en typisk prosedyre kart:

Med dette raffinerte prosedyren kartet, kan du se trinnene som går inn i en organisasjons kompetanse, herunder leverandører og kunder for hvert av disse trinnene. Dette kalles også SIPOC metoden. Denne metoden identifiserer Leverandører av spesifikke data brukes som et innspill til prosessen for å lage utganger for Kunden. Kartet gir deg også både effektivitet og ytelse kriterier for denne prosessen 'eier (e). Med slike målekriterier, setter du merket for kontinuerlig forbedring av prosessen.

No comments:

Post a Comment