Hva du vet ikke om PR kan skade deg
Og skadet ille hvis du er en bedrift, non-profit eller forening manager. Spesielt når du stoler for mye på taktikk som spesielle begivenheter, brosjyrer og pressemeldinger for å få pengene dine er verdt.
I stedet forfølge PR som gjør intet mindre enn å endre individuell persepsjon og føre til endret atferd blant de viktige utenfor publikum av deg.
Med andre ord, den beste tilnærmingen noe positivt om virkemåter for de viktige eksterne målgrupper som MOST påvirker driften.
At tilnærmingen overtaler viktige eksterne folk til din måte å tenke, og flytter dem til å utføre handlinger som gjør at din avdeling eller datterselskap for å lykkes.
Dermed skaper den slags interessenter atferdsendring som fører direkte til å nå dine ledelsesmessige mål.
Best del er, når du fordøye den underliggende premiss for public relations, vil du forstå hvordan retten PR virkelig kan forandre individuell persepsjon og føre til de endrede oppførsel du trenger. Her er hvordan det går: folk handle på deres egen oppfatning av fakta før dem, noe som fører til forutsigbar oppførsel på hvilke noe kan gjøres. Når vi opprette, endre eller forsterke mening ved å nå, overtale og flytting til ønsket handling helt folk hvis atferd påvirker organisasjonen mest, er PR-oppdraget fullført.
Husk at det krever mer enn gode gamle spesielle arrangementer, brosjyrer og pressemeldinger hvis du virkelig ønsker å ende opp med ditt PR penger er verdt.
Faktum er, kan virksomheten, non-profit og foreningen ledere som benytter denne typen PR nytte av resultatene som nye forslag for strategiske allianser og joint ventures, returer i utstillingslokalet besøk; medlemskap programmene på stige, samfunnstjeneste og sponsing muligheter; forbedret aksjonsgruppen relasjoner, og utvidet tilbakemeldinger kanaler, og ikke minst nye thoughtleader og spesielle arrangement kontakter.
Over tid vil du merke kunder gjør gjensalg, prospekter reappearing; sterkere utvikle relasjoner med utdannings-, arbeids-, finans-og helsetjenester lokalsamfunn, bedre relasjoner med myndigheter og lovgivende organer, og selv hovedstad givers eller angi kilder glancing din vei.
Det sier seg selv at du vil at de viktigste utenfor publikum til å virkelig oppfatte din virksomhet, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så ta smerter å være sikker på at PR ansatte har kjøpt seg inn i hele innsatsen. Overbevis deg selv om at de aksepterer det faktum at oppfatninger nesten alltid føre til atferd som kan hjelpe eller skade enheten.
SE, community service og sponsing muligheter; forbedret aksjonsgruppen relasjoner, og utvidet tilbakemeldinger kanaler, og ikke minst nye thoughtleader og spesielle arrangement kontakter.Over tid vil du merke kunder gjør gjensalg, prospekter reappearing; sterkere utvikle relasjoner med utdannings-, arbeids-, finans-og helsetjenester lokalsamfunn, bedre relasjoner med myndigheter og lovgivende organer, og selv hovedstad givers eller angi kilder glancing din vei.
Det sier seg selv at du vil at de viktigste utenfor publikum til å virkelig oppfatte din virksomhet, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så ta smerter å være sikker på at PR ansatte har kjøpt seg inn i hele innsatsen. Overbevis deg selv om at de aksepterer det faktum at oppfatninger nesten alltid føre til atferd som kan hjelpe eller skade enheten.
Tilbring litt tid sammen og gjennomgå PR blåkopi svært nøye med dine ansatte, spesielt når det gjelder hvordan du skal samle og overvåke oppfatninger av avhør medlemmer av dine viktigste utenfor publikum. Spørsmål som: hvor mye vet du om vår organisasjon? Hvor mye vet du om våre tjenester eller produkter og ansatte? Har du hatt tidligere kontakt med oss og var du fornøyd med hvordan det gikk? Har du opplevd problemer med vårt folk eller prosedyrer?
Gjerne du kan stole på profesjonell undersøkelse folk til å håndtere den oppfatningen overvåking fasene av programmet IF budsjettet er tilgjengelig. Men heldigvis, din PR-folk er også i persepsjon og atferd næringsliv og kan forfølge de samme mål: å identifisere usannheter, falske forutsetninger, ubegrunnede rykter, unøyaktigheter, misforståelser og eventuelle andre negative oppfatning som kan oversette til sårende oppførsel.
Vi bør bruke et øyeblikk på din PR mål. Du trenger en som tar for seg problemer som dukket opp under din nøkkel publikum oppfatning overvåking. Sjansen er, vil det ringe for å rette ut at farlig misforståelse, eller korrigere at brutto unøyaktighet, eller gjøre noe som ødelegger ryktet.
En annen selvinnlysende sannhet er at målene trenger strategier for å vise deg hvordan du kommer dit. Og du har bare tre strategiske valg når det kommer til håndtering av en oppfatning eller mening utfordring: skape forståelse hvor det kan være ingen, endre oppfatning, eller forsterke det. Dessverre, vil velge en dårlig strategi smaker som lønnesirup på ziti din, så vær sikker på den nye strategien passer godt med den nye PR mål. For eksempel, om du ikke ønsker å velge "endre" når fakta tilsier en "styrke" strategi.
at oppfatninger nesten alltid føre til atferd som kan hjelpe eller skade enheten.Tilbring litt tid sammen og gjennomgå PR blåkopi svært nøye med dine ansatte, spesielt når det gjelder hvordan du skal samle og overvåke oppfatninger av avhør medlemmer av dine viktigste utenfor publikum. Spørsmål som: hvor mye vet du om vår organisasjon? Hvor mye vet du om våre tjenester eller produkter og ansatte? Har du hatt tidligere kontakt med oss og var du fornøyd med hvordan det gikk? Har du opplevd problemer med vårt folk eller prosedyrer?
Gjerne du kan stole på profesjonell undersøkelse folk til å håndtere den oppfatningen overvåking fasene av programmet IF budsjettet er tilgjengelig. Men heldigvis, din PR-folk er også i persepsjon og atferd næringsliv og kan forfølge de samme mål: å identifisere usannheter, falske forutsetninger, ubegrunnede rykter, unøyaktigheter, misforståelser og eventuelle andre negative oppfatning som kan oversette til sårende oppførsel.
Vi bør bruke et øyeblikk på din PR mål. Du trenger en som tar for seg problemer som dukket opp under din nøkkel publikum oppfatning overvåking. Sjansen er, vil det ringe for å rette ut at farlig misforståelse, eller korrigere at brutto unøyaktighet, eller gjøre noe som ødelegger ryktet.
En annen selvinnlysende sannhet er at målene trenger strategier for å vise deg hvordan du kommer dit. Og du har bare tre strategiske valg når det kommer til håndtering av en oppfatning eller mening utfordring: skape forståelse hvor det kan være ingen, endre oppfatning, eller forsterke det. Dessverre, vil velge en dårlig strategi smaker som lønnesirup på ziti din, så vær sikker på den nye strategien passer godt med den nye PR mål. For eksempel, om du ikke ønsker å velge "endre" når fakta tilsier en "styrke" strategi.
Fordi overtale et publikum til din måte å tenke på er veldig hardt arbeid, du nå må skape den riktige korrigerende språk, inkludert ord som er fengslende, overbevisende, troverdig og tydelig og saklig. Dette er et must hvis du skal rette opp en oppfatning av skiftende opinion mot dine synspunkt, som fører til ønsket atferd. Så møtes igjen med din kommunikasjon spesialister og vurdere din melding for påvirkning og troverdighet.
Nå må du velge den kommunikasjonen taktikk mest sannsynlig til å bære dine ord til seg oppmerksomheten til målgruppen. Heldigvis finnes det dusinvis tilgjengelig. Fra taler, anlegg turer, e-post og brosjyrer til forbrukernes orienteringer, media intervjuer, nyhetsbrev, personlige møter og mange andre. Men vær sikker på at den taktikken du plukker er kjent for å nå folk akkurat som publikum medlemmer.
Trist, men troverdigheten i meldingen kan avhenge av leveringsmåte. Så vurdere å innføre det til mindre samlinger snarere enn å bruke høyere profil kommunikasjon, for eksempel pressemeldinger eller talkshow opptredener.
Framdriftsrapporter vil foreslå seg selv etter hvert. Og som sannsynligvis vil bety at du og din PR folk bør gå tilbake til feltet for annen oppfatning overvåking sesjon med medlemmer av den eksterne publikum. Ved å bruke mange av de samme spørsmålene som brukes i den første benchmark sesjon, se nøye etter tegn på at din kommunikasjon taktikken har fungert og at den negative oppfatningen blir endret i din retning.
Hvis du føler dine kolleger eller din klient å bli utålmodig, kan du alltid akselerere saker med et bredere utvalg av kommunikasjons-taktikk og økte frekvenser.
No comments:
Post a Comment