Kvalitet kundeservice er livsnerven i enhver bedrift.
Hvis du forstår at det koster mer å finne en kunde enn det gjør for å holde en vil du verdsette betydningen av gode, kvalitet kundeservice.
Dessverre, med rask økning av elektroniske forretninger det er blitt klart at fokus har slått til gledelig søkemotorer i motsetning til gledelig kunden.
Jeg er ikke disregarding betydningen av god Søkemotoroptimalisering men hva godt er det hvis du ikke kan gi god kundeservice? Kanskje du ga fått en besøkende, men fant du en kunde?
Målene dine onlinevirksomhet bør om ut tilbyr kvalitet, hastighet, bekvemmelighet og kundeservice. Mister ett av disse elementene, og du vil miste potensielle kunder. Besøkende vil finne oppdatert informasjon raskt, de vil umiddelbart forstår hva nettstedet tilby dem, de ønsker raske løsninger, enkel navigering, og de ønsker god service. Du må være i stand til å reagere raskt på spørsmål, e-post og sette produkter i sine hender raskt.
Her er ti kunden service tips som vil imponere kunder og holde dem kommer tilbake for mer.
1. Bygge nettstedet og tjenester med kunden i tankene.
Utvikle en "holdning" av god kundeservice ved å opprette et område som har besøkende i tankene.
Dette må være klart om hva du tilbyr og hva nettstedet ditt handler om. Bra innhold betyr ikke mye Hvis besøkende ikke kan finne det, så streber etter å organisere området med titler og overskrifter som er klare og beskrivende med informasjon som er logisk organisert og strukturert. Hvis du har en oppfordring til handling, for eksempel en nyhetsbrev registrering eller spesielle konkurranse, ikke vær redd for å instruere besøkende til å delta.
2. Hold bestillingsprosessen enkelt og likefrem.
Vurdere alle mulighetene for spørsmål, problemer og problemer som en kunde kan støte. Eliminere alle muligheter til forvirring.
3. Rett etter ordren plassering, skal kunden motta en e-postbekreftelse takke dem for deres rekkefølge. Når bestillingen er sendt, bør kunden motta en andre e-post om at produktet har sendt.
4. Overgå kundeforventninger.
Hvis policyen sier at ordrer mottas med i 5-7 virkedager, kan du prøve å oppnå leveranser i 3-4 virkedager. Det er alltid behagelige å motta noe raskere enn du hadde forventet, for ikke å nevne ditt omdømme vil har bare hoppet ten-fold.
5. Staten garantier, frakt og retningslinjer for refusjon tydelig.
Hvis du arbeider i en retail business gjør det enkelt for kundene å returnere varer. Enkle ting som inkludert tilbake etiketter i emballasje-hjelper enormt. Gi fraktkostnader før checkout i stedet for overraskende dem med frakt kostnader ved betaling.
Alltid gi adresser og telefonnumre for arbeider av virksomheten på hver side av nettstedet. Det verste en kunde kan oppleve er å bestille online, har et problem, og deretter ringe et telefonnummer og få uten svar eller ringe tilbake. En sikker måte å opprette frustrasjon og utvikle et dårlig rykte.
6. Benytte live hjelp egenskaper.
Ikke alle vil benytte tjenestene til live hjelp, men bare muligheten til å ha en samtale med en live representant går langt i å gjøre shopping oppleve mer tilfredsstillende og hjelpe kunden føler deg sikrere.
Selv om credit card security har kommet langt over de siste årene, føler mange mennesker fortsatt mer fortrolig med å gi kredittkortinformasjon til en levende person i stedet for et elektronisk skjema. Menneskelig samhandling kan også øke fortjenesten også fordi en levende person kan effektivt på tvers av selger og opp-selger til kunden.
7. Sjekk på kunder etter at bestillingen.
Takke dem en gang for bestilling. Anmode om tjenestene skal de ha spørsmål eller problemer. Også sørge for at kundene oppmerksomme på nye tilbud via e-post (men bare med deres tillatelse). Du vil gi dem merverdi uten å gå tilbake til webområdet ditt.
8. Angi en FAQ delen på webområdet ditt.
Visste du at mer enn 80% av alle kundespørsmål besvares vanligvis av bare 20% av en support knowledge base. En ofte stilte spørsmål side på nettstedet vil besvare deres spørsmål før de ber dem ved å la kundene å være selvstendig serverer sparer tid og penger.
9. Angi en enkelt søkemotor på nettstedet.
De fleste Internett-brukere foretrekker å bruke en site søkemotor i motsetning til å bla gjennom sider og koblinger for å finne det de trenger. En praktisk web surfere alltid pris på.
10. La kundene rangere deg og ditt nettsted.
Spør kundene å fullføre en enkel kundeundersøkelse for tjenesten. Beholde undersøkelsen raskt og enkelt og tillate for kommentarer. Ta forsiktig oppmerksom på hva kundene sier og arbeide for å gjøre forbedringer tilsvarende.
I tilfelle du ikke har hørt det før, "Kunder gjøre Paydays mulig". Gi det de leter etter, holde dem glade og viktigst, lære av dem.
No comments:
Post a Comment