Thursday, August 23, 2012

Bruke en MRD til å kontrollere din Outsourcing

Er utviklingsprosessen programvare like uforutsigbar som været? Er programvaren avstøpning en skygge som forårsaker seks uker av programmering? Er du bruker en markedsføring requirements-dokument (MRD) eller magi for å forutsi programvaren slipper tidsplanen?


Tidlig i min karriere jobbet jeg i en lab for et selskap som solgte mikrobølgeovn enheter. Jeg var ansvarlig for HP-maskinen som kjørte programvaren som brukes til å utforme kretsene. En dag en tech support fyren fra HP kom av. Han spurte hva vi gjorde i laboratoriet. Da jeg fortalte ham at "utformer mikrobølgeovn kretser", sa han, "Oh, jeg høre de bruker en masse FM".


Jeg stoppet og prøvde å huske hvis frekvensmodulasjon var virkelig brukes i disse kretser. Før jeg kan svare, fyren fra HP fortsatte, "Ja, det tar mye av F-----g magi de kretsene arbeide!"


Han var rett. Et stort problem med mikrobølgeovn kretser i de dagene var å skape dem med en høy dekkevne produksjonsprosess. Det var altfor ofte mye tuning og tilpasning av enkelte enheter med toothpicks og pinsett å gjøre forsendelsesdatoer.


Siden da har jeg jobbet på noen programvare-prosjekter der noen mengden "FM" var nødvendig for å få programvare utgitt.


Hva med din programvare-prosjekter? De drive langs aldri tilsynelatende å fullføre? Krever de heroiske innsats av noen få enkeltpersoner for å gjøre din forsendelsesdatoer?


Outsourcing kan løse problemene av forsinkede programvareutgavene ved å innføre mer prosessen på din software development - mer prosessen enn det som vanligvis brukes i en organisasjon der alle arbeider i nærheten.


Outsourcing-leverandører må ha en veldefinert prosess og utmerket kommunikasjon skal lykkes. Programvareutvikling er alt de gjør. Outsourcing ikke bare gir deg fordelen av å ha din programvare utviklet for mindre kostnader, men også en prosess som inneholder forbedret forutsigbarhet, resultater og suksess.


Men mange er fortsatt engstelig av outsourcing. Nummer én bekymring er å miste kontroll over utviklingsprosessen programvare.


Én klient uttrykt det på denne måten. "Jeg kan ikke bare fortelle programmerere hva du skal gjøre på daglig basis. Det ville være som å ansette en entreprenør å bygge et hus, og fortelle ham å sette et vindu der borte og en dør over her. Du har å forstå hvilken innvirkning det vil ha på den åpne og elektriske og bygging av resten av huset."


Han er rett. Du må ha noen ide om arkitektur og planen for konstruksjon. Arbeide sammen med noen programmerere i samme rom kan noen ganger kan du gjøre noen snarveier og dele planen uformell muntlig. "Bare sette et popup-vindu over her."


Med unntak av liten og enkel prosjekter fungerer ikke denne uformelle kommunikasjonen. Du trenger noen beskrivelse av kravene for programvaren. Du må finne en måte å effektivt kommunisere kravene til programvaren slik at du kan flytte utover "idé" scenen med visjonen for programvaren.


Det første trinnet i å lage et programvareprodukt er å skrive en markedsføring Requirements-dokument eller MRD. Den inneholder en kort beskrivelse av alle funksjonene, funksjoner og fordeler produktet må ha skal lykkes i markedet.


Noen selskaper gjør et skille mellom en MRD og en PRD - et produkt krav dokumentet. PRD har mer informasjon om hva programvaren gjør. For eksempel, må både MRD og PRD når du oppretter flere tjenester og produkter. MRD beskriver produktstrategi, markedet posisjonering og salgskanaler som kreves for å levere produktene med bestemte sett med funksjonaliteten til markedet. PRD fokuserer derimot på de detaljerte behovene i selve programvaren.


MRD eller PRD skal omfatte grunnleggende arkitektur og kritiske brukergrensesnittet for programvaren:


* Programvare arkitektur
* Maskinvare plattform utvalg
* Funksjonelle spesifikasjonen
* Design av brukergrensesnitt
* Flere "brukstilfeller" som beskriver hvordan brukere skal kommunisere med programvaren
* Historien styret demo (valgfritt)
* Hovedutgivelsen milepæl tidsplan
* Kvalitetssikring testing
* Teknisk Dokumentasjonskrav
* Detaljert plan (opptil fullføringen av første større milepæl)
* Kostnadsestimat for kostnadseffektiv og tid-effektive outsourcing utviklingen


Markedsføring krav dokumentet eller MRD beskriver funksjonaliteten til PROGRAMVAREPRODUKTET og hvordan det skal selges og distribueres. Det er også en enhet til å kontrollere utviklingsprosessen programvare, spesielt hvis du lei. Ellers risikerer du forsinkelser, dårlig kvalitet og bare ikke vite hva du gjør.

No comments:

Post a Comment