En middelklasse-familie i forstadsområder Atlanta våknet nylig for å oppdage tyver hadde plyndret deres hjem og tatt nesten alt.
Som var culprits?
To menn som var ansatt med et rengjøring selskap som hadde vært i hus som er mindre enn en uke før. Senere ble det fastslått at disse mennene, som jobbet for et prestisjefylt og anerkjente rengjøring selskap hadde fargerike kriminelle bakgrunner av ran og tyveri. De to mennene var på tildeling i hjemmet, og mens en av dem gjorde renhold, den andre cased huset – tar notere verdisaker og selv måter å komme rundt sikkerhetssystemet. Det ble senere fastslått at rengjøring selskapet forsømmer å undersøke riktig bakgrunner av sine ansatte; og selskapet ble saksøkte for uaktsomhet. Historier som dette gjør ikke ofte uten vold; Dette eksemplet illustrerer imidlertid dire betydningen av grundig screening alle nye ansatte med en bakgrunnssjekk.
Dette er for eksempel er sikkert av ekstreme. Det er imidlertid viktig for alle virksomheter som vurderer å ansette noen til å ta avgjørende skritt å utføre en bakgrunnssjekk. Det er anslått at 30% av alle igjen presentert til arbeidsgivere, har noen falsk innhold. Dette innholdet kan variere fra overdrivelser til outright ligger. De vanligste falsifications er vanligvis plassert i utdanning-del av CVen.
De fleste virksomheter avtale med sensitiv informasjon på noen nivå. Dette kan variere fra håndtering personnumre, kredittkortinformasjon, lisensinformasjon for drivere og andre typer personlig informasjon. For å sikre klienter og kunder at deres informasjon håndteres riktig, er det plikt av bedriftseieren å ta de nødvendige skrittet i å få en grundig bakgrunnssjekk på alle ansatte. Personlige og faglige referanser er fortsatt en god metode, men de bør ikke være grunnlag alene. Det bør være åpenbart at potensielle ansatte vil gi navnene på dem som vil gi en god referanse; bakgrunnen sjekker plukke opp der referanser stoppe-de vil gi deg nøyaktig og detaljert informasjon om kandidaten.
Bakgrunnen sjekker er tilgjengelige for å dekke en rekke områder. Førerkort, tegnreferanser, personlige bekjente, utdanning poster, kriminelle postene, court records, kreditt poster og mye mer. Det er også viktig å merke seg at mye av dette er offentlig informasjon. I tillegg bør arbeidsgivere forstå at i henhold til Fair Credit Reporting Act, noen informasjonen ikke kan brukes sammen med en bakgrunnssjekk. Konkurser etter 10 år, og mange andre typer forbrukerinformasjon som er eldre enn 7 år kan ikke rapporteres. Kriminelle bakgrunn, kreditt rapportering, Arbeiderens kompensasjon krav og tegnreferanser er bare noen blant en lang liste over typer bakgrunnen sjekker som er allment tilgjengelig. Arbeidsgivere bør vite lover i deres spesifikke stats om hva slags informasjon er tilgjengelig for deres behov.
I henhold til Paul Falcone, forfatter av boken The ansette og skyting, bakgrunnen sjekker tjene mange formål: å forbedre sikkerheten i arbeidsstyrken, for å redusere omsetning, til å redusere forekomsten av ansattes tyveri og forlate deg med sjelefred at du har gjort en riktig beslutning i prosessen. Som bedriftseieren er det viktig å vite hvem som arbeider for deg og hva deres bakgrunn er. Arbeidsgivere bør også inkludere varsel typer bakgrunnen sjekker utført, i deres pre-employment litteratur. De fleste arbeidsgivere har ikke tid, ressurser eller myndighet til å gjennomføre slike grundige undersøkelsene. For å få denne sjelefred, er det nødvendig å ansette en bakgrunn gransking fast.
Flere typer bedrifter gjennomføre bakgrunnen sjekker. De kan variere fra et selskap som verifiserer ansettelseshistorikk bare, til en online data megleren å en privat etterforsker. Selv om bakgrunn Sjekk prisene kan variere mye avhengig av behov, synes den gjennomsnittlige prisen for en mellomliggende undersøkelse å være i området $50. Bedriftseiere bør vurdere dette god praksis og en billig form for forsikring for firmaet. Skimping på noe så vitally viktig som bakgrunn gransking kan muligens koste selskapet mye mer i det lange løp.
Gratis bakgrunnen sjekker
Det er bare menneskets natur at ordet "gratis" fanger vår oppmerksomhet. Hvem ønsker ikke gratis ting? Arbeidsgivere bør være ekstra forsiktig når håndtere tilbyr gratis bakgrunnen undersøkelser. Hvis en søker på Internett for spørringen "gratis bakgrunnen sjekker", vil han eller hun sikkert bli bombarded med resultater. Ved nærmere undersøkelse av disse "gratis" tilbud er det tydelig at informasjonen du trenger, ikke er helt gratis på alle. Ja, du kan finne ut om en person har noen utestående garanterer, alle kriminelle kostnader, men for å se detaljene av funnene, må du betale et gebyr. Det er meget mulig for arbeidsgivere å finne informasjon for seg selv. Ulike typer offentlige registre er søkbar på Internett. En annen metode er å kontakte det lokale politi eller sheriff's department. Avhengig av bestemt lovene i en tilstand og arbeidsgiveren behov, kan mye av informasjonen anskaffes gratis fra en av disse organer. Ifølge personvern talsmenn, bør arbeidsgivere være svært forsiktig med selskaper som annonserer at de kan finne ut noe om noen – disse selskapene ikke kan være å følge føderale lover angående personvern. Det er i arbeidsgiveren beste interesse å vite så mye om undersøke selskapets rutiner før du ansetter dem..
No comments:
Post a Comment