Thursday, September 29, 2011

Time Management Tips For Solo Entreprenører

Betyr det virke som alt og alle er vying for oppmerksomheten alle på en gang? Det kan være vanskelig for solo gründere å vite hva de skal gjøre først, la bare prøve å finne tid til å bli fanget opp. Her er noen tid ledelse tips som vil hjelpe deg å holde deg på toppen av det hele:

1. Sett to-do liste skriftlig og prioritere det. Studier viser at folk som skriver sine lister ned er 90% mer sannsynlig å fullføre sin liste enn de som ikke gjør det.

2. Vær realistisk om hvor lang tid det tar å få ting gjort. Block ut en rimelig tid på Planner, spesielt hvis det er en avtale hvor det er kjøring på tide å vurdere.

3. Planlegg tid med deg selv, uten avbrudd. Hvis det betyr lukker døren til kontoret og la din personsvar ta telefonbeskjeder, så det er det du trenger å gjøre. Gjør dette på den mest produktive tiden av døgnet. Er du en morgen person? Start dagen med litt stille tid av deg selv, når du er den mest produktive og fokusert.

4. Ikke multi-oppgave. Det er riktig! Disse dager, har folk funnet ut at de er mye mer produktive når de får lov til å fokusere på en oppgave av gangen, i stedet for stadig sjonglering et dusin forskjellige prosjekter på en gang. Tenk på det du ikke føler du faktisk har oppnådd noe når du kan krysse ting av listen din?

5. Er du en "ja" person? Lær deg å si nei. Noen ganger legger bare en ting til to-do liste vil si bor på jobb en time ekstra. Spør deg selv hvis du virkelig har tid og energi til å håndtere enda en oppgave. Ikke skyld deg selv inn i det, spesielt hvis du vil føle deg ergerlig senere, for å ha gjort det.

Seks. Jobber du hjemme? Ikke la vanlige distraksjoner sidesteg deg. Det kurv med klesvask vil fortsatt være der på slutten av dagen.

7. Prøv å kombinere like oppgaver. Hvis du har mange telefonsamtaler til å gjøre og e-poster å svare på, gjøre alle telefonsamtaler først, deretter takle det e-poster.

8. Hold alle dine kontakter på ett sted, innen rekkevidde. Gjør hva som fungerer for deg, enten du holder en adressebok i dag planlegger, i Outlook, eller i håndflaten. Du må ha rask og enkel tilgang til telefonnumre og e-postadresser.

itj skyld deg selv inn i det, spesielt hvis du vil føle deg ergerlig senere, for å ha gjort det.

Seks. Jobber du hjemme? Ikke la vanlige distraksjoner sidesteg deg. Det kurv med klesvask vil fortsatt være der på slutten av dagen.

7. Prøv å kombinere like oppgaver. Hvis du har mange telefonsamtaler til å gjøre og e-poster å svare på, gjøre alle telefonsamtaler først, deretter takle det e-poster.

8. Hold alle dine kontakter på ett sted, innen rekkevidde. Gjør hva som fungerer for deg, enten du holder en adressebok i dag planlegger, i Outlook, eller i håndflaten. Du må ha rask og enkel tilgang til telefonnumre og e-postadresser.

9. Bruk ventetiden produktivt. Da venter på en avtale eller på reise, ta opp på lesing Fagtidsskrifter, skriving korrespondanse, eller jotting ned kreative ideer for markedsføring virksomheten din.

10. På slutten av hver dag, plan for neste dag. Skriv ned morgendagens å-gjøre-liste, prioriterer den, og deretter rense av pulten.


Copyright © 2004, Jean Hanson, VA Kontor Solution (TM)

Jean Hanson er en Certified Professional Virtual Assistant.
Oppdag hvordan partnerskap med en virtuell assistent vil gi deg
mer tid til å gjøre de tingene du elsker å gjøre! Besøk henne på http://www.vaofficesolution.com. Jean er også forfatter av
eBook, Virtualiser Din Business - http://www.virtualizeyourbiz.com.

No comments:

Post a Comment