"Ha!" Sier du. "For noen til å lage en uttalelse sånt, har de åpenbart ikke har fungert i den virkelige verden og sikkert har aldri hatt til å drive et selskap." Vel, la meg forsikre dere. I min fortid ikke jeg har bare kjørt selskaper, men tilbrakt mange år i et av de mest beryktede bransjer for omsetning - restauranten bransjen.
Ikke misforstå, jeg forstår og setter pris på de utfordringene som omsetningen skaper. Omsetningen forårsaker en nedgang i produktivitet, lavere fortjeneste, inkonsekvent kvalitet, og sikkert skaper arbeid overbelastning. I tillegg er omsetningen resulterer i en mangel på motivasjon, mangel på entusiasme, apati og mangel på lagarbeid. Men her er spørsmålet ...
Er de utfordringene jeg bare hevet problemer eller symptomer? I forbindelse med vår drøfting av omsetningen, ville de fleste enige om at de er alle symptomer på vår omsetning utfordring. Omsetningen forårsaket hver av disse manglene, som fører oss til kjernen spørsmålet:
Er omsetning et problem eller et symptom?
Omsetning er et symptom.
Men hva er omsetningen et symptom på? Du kan hevde at omsetningen er et symptom på en svak arbeidsstyrke - umotiverte folk, apatiske, for lite av et arbeid basseng, etc. Jeg tror imidlertid at omsetningen skyldes andre faktorer. Omsetningen er knyttet til lederskap. Omsetning er et symptom på lederskap problemer. Noen av disse lederskap-relaterte problemer er: mangel på formål, mangel på integritet, mangel av en plan for å utvikle mennesker, dårlig kommunikasjon, og behandle mennesker som objekter i stedet for mennesker.
liten av et arbeid basseng, etc. Jeg tror imidlertid at omsetningen skyldes andre faktorer. Omsetningen er knyttet til lederskap. Omsetning er et symptom på lederskap problemer. Noen av disse lederskap-relaterte problemer er: mangel på formål, mangel på integritet, mangel av en plan for å utvikle mennesker, dårlig kommunikasjon, og behandle mennesker som objekter i stedet for mennesker.La oss diskutere om disse faktorene virkelig forårsake omsetning. Jeg har alltid foreslå at klientene bruker sin egen erfaring som sitt beste eksempel. Har du noen gang jobbet for et selskap bare for å tjene til livets opphold? En jobb hvor du egentlig ikke bryr seg om arbeid eller bedriften? Jeg vil gjette at nesten alle har vært i den situasjonen på ett eller annet tidspunkt. Du kan selv være i den situasjonen akkurat nå. Når du var i den jobben, var du på utkikk etter en bedre mulighet? Visste du forlater selskapet til å ta en jobb bare for å tjene mer penger? (... Og så gjenta hele scenarioet igjen?) Når et selskap og en jobb mangel formål, oppstår omsetning.
Har du noen gang jobbet for noen som manglet integritet? Noen som ville si en ting og gjøre noe annet? Noen som lovet å gjøre noe, men aldri gjorde? Noen som tok kreditt og plasserte skylden? Dessverre, jeg må gjette at hver av oss har hatt den slags boss på ett eller annet tidspunkt. Når du var i den situasjonen, gjorde du fortsetter å gjøre arbeidet ditt? Selvfølgelig gjorde du. Var arbeidet nøyaktig og riktig? Selvfølgelig var det. Visste du tar initiativ til nye prosjekter til fordel for selskapet? Kanskje ikke. Gå en ekstra mil for å gjøre en forskjell? Hmmm ... Har du forlater selskapet ved første anledning? Point gjort. Når en person eller selskap mangler integritet, oppstår omsetning.
Helt jobbe i et selskap der utsiktene til avansement eller utvidelse av ansvar var ikke-eksisterende? Et sted hvor du visste at du ikke skulle noe sted? Opphold svært lenge? Det er mitt poeng. Uten en mulighet for vekst, læring, utvidelse av ansvar, og økning i personlig verdi, folk slutter. Når folk ikke er utviklet, tar omsetningen sted.
repetere hele scenarioet igjen?) Når et selskap og en jobb mangel formål, oppstår omsetning.Har du noen gang jobbet for noen som manglet integritet? Noen som ville si en ting og gjøre noe annet? Noen som lovet å gjøre noe, men aldri gjorde? Noen som tok kreditt og plasserte skylden? Dessverre, jeg må gjette at hver av oss har hatt den slags boss på ett eller annet tidspunkt. Når du var i den situasjonen, gjorde du fortsetter å gjøre arbeidet ditt? Selvfølgelig gjorde du. Var arbeidet nøyaktig og riktig? Selvfølgelig var det. Visste du tar initiativ til nye prosjekter til fordel for selskapet? Kanskje ikke. Gå en ekstra mil for å gjøre en forskjell? Hmmm ... Har du forlater selskapet ved første anledning? Point gjort. Når en person eller selskap mangler integritet, oppstår omsetning.
Helt jobbe i et selskap der utsiktene til avansement eller utvidelse av ansvar var ikke-eksisterende? Et sted hvor du visste at du ikke skulle noe sted? Opphold svært lenge? Det er mitt poeng. Uten en mulighet for vekst, læring, utvidelse av ansvar, og økning i personlig verdi, folk slutter. Når folk ikke er utviklet, tar omsetningen sted.
Har du noen gang jobbet i et firma hvor store endringer var "vokst" på deg som en overraskelse angrep? Hvor arbeidet ble tildelt deg, og etter at du fullførte det, fant du ut at du hadde gjort noe galt? Hva skjer når folk ikke kommuniserer effektivt? Dårlig kommunikasjon fører til misforståelser, konflikt, de-motivasjon og stress. Hva fører misforståelser, konflikt, de-motivasjon og stress til? Du fikk det - omsetning.
Og så kommer de mest lumske spørsmålet av dem alle - å behandle mennesker som objekter heller enn mennesker. Sannheten er at fra tid til annen vi alle faller inn i denne fellen til en eller annen grad. Jeg snakker om hvordan vi ser på folk. Igjen, bruk din egen erfaring som din beste eksemplet. Har du noen gang hatt noen si noe slag eller positiv til deg, men du følte at de ble "falsk"? De brukte de riktige ordene, men du kunne fortelle sine ord var uekte? Visste du tror ordene eller din følelse av personen? Ingen spørsmål om det - vi tror vår oppfatning av ting og mennesker. Når vi står overfor noen som sier én ting, men betyr en annen, ikke vår respekt for den personen øke, minske eller forbli den samme? Klart det minsker. Ikke bare stole vi gjør på vår følelse av personen - vår intuisjon - men vi danner meninger om dem basert på vår innsikt. Har du noen gang jobbet for noen som du mistet respekten for? Visste du bo på den jobben veldig lenge? Når folk behandler andre mennesker som objekter, oppstår omsetning.
Formål, integritet, utvikle mennesker, effektiv kommunikasjon, og om folk som folk er alle lederskap problemer. Eksepsjonell ledelse inspirerer de beste innsats i andre, og når folk gir sine beste innsats, er resultatet en høy ytelse organisasjon.
No comments:
Post a Comment