Wednesday, September 28, 2011

Balanced Scorecard, strategisk planlegging

The Balanced Scorecard avtaler med effektive resultater måling og gjennomføring av strategisk planlegging.

Balanced Scorecard tilnærming er en veldokumentert ledelsestilnærming utviklet av en gruppe mennesker fra Fortune 500 selskaper under veiledning av Dr. Robert S. Kaplan, Arthur Lowes Dickinson Professor of Accounting ved Harvard Business School.

Dette forretningsstrategi planlegging eller mål er kartlagt i ytelse målinger i fire perspektiver: kunder, økonomi, interne prosesser, læring og vekst. Virksomheten ytelsen er målt basert på de ovennevnte perspektiv. Balansen scorecard er en av de beste viktige resultater måling konsepter. Jeg kommer over balansert målstyring programvare som jeg gjerne vil dele med deg.

Balanced Scorecard

Ideen er å lage beregninger som vil gi deg et helhetlig syn på selskapet ditt, og som er knyttet til din strategi. Det vil sørge for at du måle økonomi (som du fortsatt trenger pengene, men også holde et øye med hvordan dine kunder oppfatter deg, de interne prosessene som er avgjørende for din suksess og den kunnskap og ressurser som trengs for å opprettholde din forretningsmodell.

Anta at å bygge relasjoner med kundene er det viktig aspekt av din bransje. Deretter ligger den suksessen din bedrift i dens evne til å skape et konkurransefortrinn på sikt av kundeforhold. Har en finansiell prestasjonene som retur-on-investering eller driftsresultat, egentlig fortelle deg hvor god du bånd til dine kunder er?

Mens ledere fremdeles krever økonomiske virkemidler for å vurdere den generelle helsen til selskapet, de også trenger tiltak som kan reflektere mer direkte sine strategiske ytelse og langsiktig visjon. Konseptet til Balance Scorecard ble utviklet for å gi ledere med dette verktøyet. Den Balance Scorecard er et omfattende rammeverk som oversetter selskapets strategiske mål i et sammenhengende sett av ytelse tiltak. Slike tiltak spenner over fire ulike perspektiver: et økonomisk perspektiv er supplert med en kunde perspektiv, et internt perspektiv og en innovasjons-og læringsperspektiv.

sammenhengen. Har en finansiell prestasjonene som avkastning på investering eller driftsresultat, egentlig fortelle deg hvor god du bånd til dine kunder er?

Mens ledere fortsatt krever økonomiske tiltak for å vurdere den generelle helsen til selskapet, de trenger også tiltak som kan reflektere mer direkte sine strategiske ytelse og langsiktig visjon. Konseptet til Balance Scorecard ble utviklet for å gi ledere med dette verktøyet. Den Balance Scorecard er et omfattende rammeverk som oversetter selskapets strategiske mål i et sammenhengende sett av ytelse tiltak. Slike tiltak spenner over fire ulike perspektiver: et økonomisk perspektiv er supplert med en kunde perspektiv, et internt perspektiv og en innovasjons-og læringsperspektiv.

No comments:

Post a Comment