De fleste mennesker feilaktig anta at når du snakker om markedsføring, er du automatisk snakker om "Tactical" markedsføring - å plassere annonser, generere leads, sender ut reklame, delta handler show, lage brosjyrer, implementere et oppfølgingssystem, og så videre.
De klarer å innse at "Strategisk" side av mynten - hva du sier, hvordan du sier det, og hvem du sier det til - er nesten alltid mer viktig enn markedsføring medium hvor du sier det.
Så, hva er forskjellen mellom strategisk og taktisk markedsføring?
Skillet mellom de to er enorm. "Tactical Marketing" er gjennomføring av din markedsføring plan, som genererer leads, plassere media, lage markedsføring verktøy, og implementere et oppfølgingssystem. Med andre ord er det mediet som meldingen er levert.
"Strategic Marketing" har å gjøre med hva du sier, hvordan du sier det, og hvem du sier det til. Med andre ord, det er innholdet i din markedsføring meldingen.
Strategic Marketing starter med å forstå dine kunder og de tingene som er viktige for dem, forståelse "HVORFOR John Smith kjøper".
"Hvis du vil vite hvorfor John Smith Buys Hva John Smith Buys, så må du se verden gjennom John Smiths Eyes."
Bare å sette en markedsføring melding i et passende medium for John Smith til å høre eller lese er ikke bra nok. Strategien må komme fra en forståelse av hva som er viktig for John Smith. Ellers vil denne taktiske delen av markedsføringen prosessen være mye mindre effektiv, noe som resulterer i annonser som under-utføre.
Mange bedrifter prøver å finne ut hvordan de skal selge flere før de finner ut hvordan du kan gi en løsning til deres forbrukernes behov. Prosedyren for å oppnå dette er nøyaktig det samme hver eneste gang, for alle typer virksomhet.
Det er annonsørens jobb å ta hensyn til Human Nature. Kjøpere vil alltid gjøre det beste beslutningen mulig.
Strategisk, bør markedsføring programmer og reklame få oppmerksomheten til målgruppen prospekter og forenkle deres beslutninger. Dette senker risikoen for å ta neste steg i kjøpsprosessen.
Ved å forstå hva som er viktig for din målgruppe, kan du sette sammen en strategi som får mer kvalifiserte prospekter til å ringe, reduserer salgsperioden, og øker konverteringen forholdstall.
Etter at strategien er på plass, består den taktiske utførelsen ganske enkelt å teste og implementere dine strategiske plan.
Få en GRATIS Omfattende Taktisk Marketing Checklist, bare e-posten din forespørsel til mailto: support@mymondemand.com og sikre at du vurderer alle de forskjellige typer av taktisk markedsføring ressurser du bør vurdere.
Måtte din markedsføringstiltak være lønnsomt.
eri type virksomhet.Det er annonsørens jobb å ta hensyn til Human Nature. Kjøpere vil alltid gjøre det beste beslutningen mulig.
Strategisk, bør markedsføring programmer og reklame få oppmerksomheten til målgruppen prospekter og forenkle deres beslutninger. Dette senker risikoen for å ta neste steg i kjøpsprosessen.
Ved å forstå hva som er viktig for din målgruppe, kan du sette sammen en strategi som får mer kvalifiserte prospekter til å ringe, reduserer salgsperioden, og øker konverteringen forholdstall.
Etter at strategien er på plass, består den taktiske utførelsen ganske enkelt å teste og implementere dine strategiske plan.
Få en GRATIS Omfattende Taktisk Marketing Checklist, bare e-posten din forespørsel til mailto: support@mymondemand.com og sikre at du vurderer alle de forskjellige typer av taktisk markedsføring ressurser du bør vurdere.
Måtte din markedsføringstiltak være lønnsomt.
No comments:
Post a Comment